top of page
  • תמונת הסופר/תעוזי פלג

"למה באת רק עכשיו?"

עודכן: 15 בספט׳ 2020

אדם הגיע למרפאה ומספר לרופא: "כבר הרבה זמן אני מרגיש שאני לא כל כך בריא, אבל בתקופה האחרונה ממש קשה לי".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל הרופא.

בעל רכב הגיע למוסך ומספר למוסכניק : "כבר הרבה זמן אני שומע רעש מהמנוע אבל בזמן האחרון הרעש ממש מפחיד"

אז למה באת רק עכשיו ? שאל המוסכניק.

אדם הגיע למרכז קניות ובקש מהמוכר שיראה לו מוצר שפורסם שהוא יימכר בהנחה גדולה, מצטער אמר המוכר אין לנו, אבל פרסמתם לפני שבועיים שיש ו"בניתי על זה" התעקש הקונה.

אז למה באת רק עכשיו? שאל המוכר.

בעל עסק הגיע למשרד ייעוץ ומספר ליועץ : "כבר הרבה זמן אני מרגיש שיש בעיה בעסק אבל בזמן האחרון העניינים תקועים מכל הבחינות".

אז למה באת רק עכשיו ? שאל היועץ.

כל אחד מאתנו שמע לא פעם את השאלה "אז למה באת רק עכשיו"

לכל אחד יש מגוון תשובות לשאלה, אבל בשאלה הזו יש הרבה מעבר לאירועים שהוצגו בפתיח.

המשמעות הניהולית הקשורה לשאלה היא שבכל המקרים היה "טיפול מאוחר" לצורך שהיה ידוע זמן רב.

אם ננסה לנתח את הסיבות של "הטיפול המאוחר" נזהה:

סגנון של "לדחות דברים למחר"

רשלנות בטיפול.

חוסר תשומת לב.

אי זיהוי חשיבות וחומרת הצורך.

אי הבנת הבעיה.

תכנון לקוי.

הזנחה.

שיטת "יהיה בסדר נסתדר".

שכחה.

"חוסר זמן"

עוד, עוד ,עוד

רוב הגורמים שצוינו, קיימים בעסקים מכל סוג ובכל גודל וכולם קשורים להתנהלות אישית וארגונית, במקרים רבים הגעה מאוחרת לטיפול בבעיה עלולה להיות קריטית, תיקון במידה ויהיה אפשרי יהיה מסובך ויקר.

בטיפול בבעיות יש להבחין בין אירוע נקודתי בלתי תלוי, או באירוע שעלול להשפיע על מערכת שלמה, חכמת הניהול היא להבחין בין החשוב והקריטי לבין המעצבן והמרגיז אך הפחות חשוב.

לעתים אנחנו נוטים דווקא להשקיע בפתרונות לבעיות המעצבנות, אך הפחות חשובות, כי הן מרגיזות ויחסית קלות לטיפול, אבל דוחים את הטיפול בבעיות החשובות והקריטיות כי הן מצריכות מאתנו יותר תשומת לב חשיבה, היוועצות, "טרטור", הוצאת כסף ועוד.

התשובה לשאלה "למה באת רק עכשיו" היא שאין דברים דחופים יש דברים מוזנחים"

בעיה שהיה חשוב לטפל בה שלשום, הפכה להיות דחופה אתמול, וקריטית היום.

58 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

התזמון המתאים בבצוע עסקה

רמת המתאם בין הציפיות המשוקללות של הלקוח, מול הכדאיות המשוקללת של הספק, בצרוף השפעת ממד התזמון על כל אחד מהצדדים בעת בצוע העסקה, הם מהגורמים המשפיעים על מימוש העסקה. ציפיות הלקוח במימוש העסקה כוללות:

מימוש תהליך ייעוץ עסקי יעיל

תהליך ליווי של ייעוץ עסקי הוא תהליך דו סטרי בין היועץ והנועץ קרי העסק, יתרונו של היועץ שהוא ניטראלי ללא רגשות לעסק ולמועסקים בו. כמו כן הוא מגיע ללא דעות קדומות. וזאת בניגוד לבעלים שהעסק עבורו הוא מפע

הגדלת הרווחים בעסק

הגדלת הרווח בעסק צריכה להיות שאיפתו של כל עסק בכל תחום פעילות. הרווח כידוע הוא הפער בין ההכנסות לכלל ההוצאות (ישירות/משתנות וקבועות) לפני תשלומי מס הכנסה. הגידול ברווח יכול להתבצע על ידי מספר רב של א

bottom of page