top of page
  • תמונת הסופר/תעוזי פלג

גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים)

עודכן: 15 בספט׳ 2020

לעיתים קרובות בעסק, במשפחה, בין חברים, אנו נתקלים בפערים בין דעה א לדעה ב, בסכסוך בין אדם א לאדם ב, בתהליכים בין מצב א למצב ב, קיום הפערים מקשה על מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי, אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.

בואו ננסה להיות בוני גשרים ולבחון מה נדרש לבצע בכדי לבנות גשר פיזי אשר יגשר בין הנקודות.

  1. יש לשאול למה צריך גשר.

  2. יש להעריך את מידת החשיבות להקמת הגשר ומי עשויים להיות הנהנים.

  3. יש למדוד ולהעריך את המרחק בין נקודה א לנקודה ב.

  4. יש לבדוק את עומק התהום שבין הנקודות.

  5. יש לבדוק איזה גשר רוצים לבנות קבוע או זמני.

  6. יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר (הולכי רגל,רכב קל,כבד)

  7. יש לבדוק את עומס התנועה על הגשר על ציר זמן,ובנקודת זמן.

  8. יש לקבוע את מספר המסלולים ורוחבם שיכלול הגשר.

  9. יש לבדוק את רוחב הגשר (פועל יוצא ממספר המסלולים).

  10. יש לחשב את המשקל שהגשר אמור לשאת.

  11. יש לחשב את סוג העמודים (ומידותיהם) הנדרשים לשאת המשקל.

  12. יש לבדוק אם ידרשו גם עמודים באמצע הגשר.

  13. יש לבדוק היכן ממקמים את העמודים.

  14. יש לבדוק את סוג הקרקע שבהם צריך לקבע את העמודים.

  15. יש לבדוק באיזה מרחק לפני כל נקודה תהיה עליה לגשר .

  16. יש לבדוק את התנאים הסביבתיים שהם ימוקם הגשר .

  17. יש להעריך איזה משאבים ידרשו לבצוע העבודה כולל התייחסות לתנאים הסביבתיים.

  18. יש להעריך את משך הזמן הנדרש.

  19. יש לסכם את העלות להקמת הגשר.

  20. יש לבצע בדיקת עלות תועלת, תועלת עלות לפרויקט.

  21. לקבל החלטה כן או לא.

  22. אם כן, מתי מתחילים

. פשוט לא ?

עכשיו אחרי שאנו יודעים לבנות גשר פיזי בואו ננסה לבנות גשר בין שתי אנשים :אדם א, אדם ב, השניים מנהלים בניהם סכסוך לא פשוט.

נפעל באותה שיטה על ידי סדרת שאלות, אשר תסייע לנו ולהתארגן ולנסות לגשר באופן מוצלח בין השניים, האופן השיטתי שבו נתארגן למהלך, יספק לנו את מידת ההבנה והידע אשר אולי יאפשרו לנו להצליח.

  1. למה צריך לגשר ביניהם ?. (למה בעצם לגשר ביניהם שיהיו ברוגז וזהו)

  2. למה חשוב שאדם א ואדם ב יהיו בקשר ומי ירוויח מזה?. (עסק, משפחה, חברים).

  3. כמה זמן הם בסכסוך ועל מה ?.

  4. מה עוצמת הכעסים והרגשות הפועלים בסכסוך ?.

  5. איזה סוג קשר אמור להיות ביניהם ?. (נקודתי לאירוע או משמעותי וארוך)

  6. יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר ?. (עניינים חשובים,זניחים)

  7. מה יהיו תדירות המפגשים השוטפים, והאם יהיה גם קשר בינאישי ?. (ראש בראש)

  8. האם בקשר יהיו תמיד מעורבים גורמים נוספים ?

  9. באיזה פורומים הם אמורים להיפגש ? (ישיבות עבודה,חגי משפחה)

  10. על איזה משקעים ומטענים צריך להתגבר בדרך לבניית הקשר בין השניים ?.

  11. איזה שיקולים אמורים לשכנע את א ואת ב להסכים לקשר ?.

  12. איזה שיקולים מיוחדים יבטיחו את המהלך ?.

  13. באיזה תחום כל אחד מהם רגיש לעצמו ולאחר ?.

  14. באיזה תחום רגיש כדאי או לא כדאי להפעיל לחץ ? .

  15. כמה זמן לפני הניסיון לגשר צריך להתחיל לגשש ולרחרח ?.

  16. מי עשוי להיות מבסוט ובמקביל לא מבסוט מחידוש הקשר ?.

  17. האם ניתן לבצע זאת לבד, או/ו עם גורמי תיווך, חברים, אנשי מקצוע ?,

  18. כמה זמן אמור להמשך התהליך מתוך היכרות של אופי המשתתפים ועוצמת הבעיה ?.

  19. כמה אנרגיות אמורים להשקיע (רגשות,שעות ניהול)

  20. האם בסוף של דבר זה ישתלם ?. (לפרט, לעסק,למשפחה)

  21. להחליט אם מתחילים

  22. לקבוע מועד מתאים להתחלה, או לחפש סיטואציה משמעותית מתאימה. (מפגש,חג)

הצורך בגישור נדרש כל העת במערכות ארגוניות ועסקיות שבהם יש לגשר בין מנהלים, דעות, מחלקות, תפיסות עולם, תרבויות ועוד, גם בחיי היום אנו מעורבים בגישור בין בני זוג, הורים וילדים, חברים,שכנים ולעיתים בינינו לבין עצמינו.

25 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

התזמון המתאים בבצוע עסקה

רמת המתאם בין הציפיות המשוקללות של הלקוח, מול הכדאיות המשוקללת של הספק, בצרוף השפעת ממד התזמון על כל אחד מהצדדים בעת בצוע העסקה, הם מהגורמים המשפיעים על מימוש העסקה. ציפיות הלקוח במימוש העסקה כוללות:

מימוש תהליך ייעוץ עסקי יעיל

תהליך ליווי של ייעוץ עסקי הוא תהליך דו סטרי בין היועץ והנועץ קרי העסק, יתרונו של היועץ שהוא ניטראלי ללא רגשות לעסק ולמועסקים בו. כמו כן הוא מגיע ללא דעות קדומות. וזאת בניגוד לבעלים שהעסק עבורו הוא מפע

הגדלת הרווחים בעסק

הגדלת הרווח בעסק צריכה להיות שאיפתו של כל עסק בכל תחום פעילות. הרווח כידוע הוא הפער בין ההכנסות לכלל ההוצאות (ישירות/משתנות וקבועות) לפני תשלומי מס הכנסה. הגידול ברווח יכול להתבצע על ידי מספר רב של א

bottom of page