• עוזי פלג

גישור בין גורמים (אנשים,דעות,אינטרסים)

עודכן ב: ספט 15

לעיתים קרובות בעסק, במשפחה, בין חברים, אנו נתקלים בפערים בין דעה א לדעה ב, בסכסוך בין אדם א לאדם ב, בתהליכים בין מצב א למצב ב, קיום הפערים מקשה על מציאת פתרון מוסכם או מקובל או אפשרי, אי מציאת פתרון יוצר מצב של בעיה לא פתורה, בעיה לא פתורה מעצם טבעה מהווה מכשול בדרך בין נקודה א לנקודה ב, בכדי לחבר בין הנקודות נדרש לגשר עליהם כלומר לבנות גשר.

בואו ננסה להיות בוני גשרים ולבחון מה נדרש לבצע בכדי לבנות גשר פיזי אשר יגשר בין הנקודות.

  1. יש לשאול למה צריך גשר.

  2. יש להעריך את מידת החשיבות להקמת הגשר ומי עשויים להיות הנהנים.

  3. יש למדוד ולהעריך את המרחק בין נקודה א לנקודה ב.

  4. יש לבדוק את עומק התהום שבין הנקודות.

  5. יש לבדוק איזה גשר רוצים לבנות קבוע או זמני.

  6. יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר (הולכי רגל,רכב קל,כבד)

  7. יש לבדוק את עומס התנועה על הגשר על ציר זמן,ובנקודת זמן.

  8. יש לקבוע את מספר המסלולים ורוחבם שיכלול הגשר.

  9. יש לבדוק את רוחב הגשר (פועל יוצא ממספר המסלולים).

  10. יש לחשב את המשקל שהגשר אמור לשאת.

  11. יש לחשב את סוג העמודים (ומידותיהם) הנדרשים לשאת המשקל.

  12. יש לבדוק אם ידרשו גם עמודים באמצע הגשר.

  13. יש לבדוק היכן ממקמים את העמודים.

  14. יש לבדוק את סוג הקרקע שבהם צריך לקבע את העמודים.

  15. יש לבדוק באיזה מרחק לפני כל נקודה תהיה עליה לגשר .

  16. יש לבדוק את התנאים הסביבתיים שהם ימוקם הגשר .

  17. יש להעריך איזה משאבים ידרשו לבצוע העבודה כולל התייחסות לתנאים הסביבתיים.

  18. יש להעריך את משך הזמן הנדרש.

  19. יש לסכם את העלות להקמת הגשר.

  20. יש לבצע בדיקת עלות תועלת, תועלת עלות לפרויקט.

  21. לקבל החלטה כן או לא.

  22. אם כן, מתי מתחילים

. פשוט לא ?

עכשיו אחרי שאנו יודעים לבנות גשר פיזי בואו ננסה לבנות גשר בין שתי אנשים :אדם א, אדם ב, השניים מנהלים בניהם סכסוך לא פשוט.

נפעל באותה שיטה על ידי סדרת שאלות, אשר תסייע לנו ולהתארגן ולנסות לגשר באופן מוצלח בין השניים, האופן השיטתי שבו נתארגן למהלך, יספק לנו את מידת ההבנה והידע אשר אולי יאפשרו לנו להצליח.

  1. למה צריך לגשר ביניהם ?. (למה בעצם לגשר ביניהם שיהיו ברוגז וזהו)

  2. למה חשוב שאדם א ואדם ב יהיו בקשר ומי ירוויח מזה?. (עסק, משפחה, חברים).

  3. כמה זמן הם בסכסוך ועל מה ?.

  4. מה עוצמת הכעסים והרגשות הפועלים בסכסוך ?.

  5. איזה סוג קשר אמור להיות ביניהם ?. (נקודתי לאירוע או משמעותי וארוך)

  6. יש לבדוק את סוג התנועה שתעבור על הגשר ?. (עניינים חשובים,זניחים)

  7. מה יהיו תדירות המפגשים השוטפים, והאם יהיה גם קשר בינאישי ?. (ראש בראש)

  8. האם בקשר יהיו תמיד מעורבים גורמים נוספים ?

  9. באיזה פורומים הם אמורים להיפגש ? (ישיבות עבודה,חגי משפחה)

  10. על איזה משקעים ומטענים צריך להתגבר בדרך לבניית הקשר בין השניים ?.

  11. איזה שיקולים אמורים לשכנע את א ואת ב להסכים לקשר ?.

  12. איזה שיקולים מיוחדים יבטיחו את המהלך ?.

  13. באיזה תחום כל אחד מהם רגיש לעצמו ולאחר ?.

  14. באיזה תחום רגיש כדאי או לא כדאי להפעיל לחץ ? .

  15. כמה זמן לפני הניסיון לגשר צריך להתחיל לגשש ולרחרח ?.

  16. מי עשוי להיות מבסוט ובמקביל לא מבסוט מחידוש הקשר ?.

  17. האם ניתן לבצע זאת לבד, או/ו עם גורמי תיווך, חברים, אנשי מקצוע ?,

  18. כמה זמן אמור להמשך התהליך מתוך היכרות של אופי המשתתפים ועוצמת הבעיה ?.

  19. כמה אנרגיות אמורים להשקיע (רגשות,שעות ניהול)

  20. האם בסוף של דבר זה ישתלם ?. (לפרט, לעסק,למשפחה)

  21. להחליט אם מתחילים

  22. לקבוע מועד מתאים להתחלה, או לחפש סיטואציה משמעותית מתאימה. (מפגש,חג)

הצורך בגישור נדרש כל העת במערכות ארגוניות ועסקיות שבהם יש לגשר בין מנהלים, דעות, מחלקות, תפיסות עולם, תרבויות ועוד, גם בחיי היום אנו מעורבים בגישור בין בני זוג, הורים וילדים, חברים,שכנים ולעיתים בינינו לבין עצמינו.

18 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה זה משבר? מה עושים? איך יוצאים?

כאשר מדברים על משבר צריך תחילה להבין מהו משבר, באיזה סוג משבר נמצאים, מה היא סביבת המשבר, מה המשמעות וההשפעות, במה הוא קשור, באיזה שלב במשבר נמצאים, ואיך מתמודדים אתו. משבר הוא: אירוע לא מתוכנן ולא צפ

פתרון מול צורך בשיקולי הקנייה של הצרכן

מבחן הערך של הפתרון המוצע ע"י הספק מול הצורך הנדרש ע"י הלקוח, היא הנכונות של הלקוח לרכוש את המוצר הספציפי ולא המתחרה. מבחן זה הוא גם הצלחת הספק ביצירה והדגשת הערך ללקוח שהפתרון מספק. הצלחת הספק תבוא ל

שלושת ממדי הניהול בראייה ניהולית

ראייה ניהולית (במידה והיא קיימת) היא אותה ראייה שמאפשרת למנהל לראות את מה שאחרים לא תמיד רואים, הראייה הניהולית חייבת לכלול הבנה ויכולת לתת משמעות ניהולית לקשר בין הגורמים הבאים: ראיית המטרה, ראיית המ

2005 © כל הזכויות שמורות

U.P ייעוץ וניהול - עוזי פלג